Sunday, September 30, 2007

اسکار به اضافه اشک و آه، جایزه ای برای کارگردان مرحوم !


فیلم «میم مثل مادر» برای جایزه بهترین فیلم خارجی زبان از طرف ایران به مراسم اسکار معرفی شد.
من سه تا از فیلم های نامزد برای معرفی به اسکار رو دیده بودم. خون بازی، تقاطع و میم مثل مادر. و به نظر من که دوتای دیگه از «میم مثل مادر» خیلی قوی تر بودن. اگر به دنبال فیلم های گریه آور باشیم که فیلم هندی ها کم نیستن ! داستان و موضوع هم که از دوتای دیگه کمتر جذابیت داره، آخرش هم که غیر از گریه چیزی نصیب تماشاگران نمیشه ! در حالیکه فیلم هایی مثل «تقاطع» و «خون بازی» نماینده های خیلی بهتری می تونستن برای ما باشن. حالا من «زمستان است» یا «پاداش سکوت» یا «شب بخیر فرمانده» رو ندیدم که مقایسه یا اظهار نظر کنم. از روزی که آقای ملاقلی پور فوت شدن تا حالا همین بساطه که هی میشینن دوره میذارن و براش گریه می کنن و میگن وای وای چه کارگردان عزیز و مهم و فوق العاده ای ! چرا ما ایرانیا این همه مرده پرستیم ؟!
احتمالا هم فکر کردن که اونا هم مثل ما، به خاطر اینکه کارگردان فیلم فوت شده دلشون بسوزه و به فیلم اسکار بدن. ولی اگه این فیلم بهترین فیلم امسال ایران باشه دیگه رسما باید فاتحه سینمای ایران رو خوند !
بهتره امیدوار باشیم که دل نازک اسکار به حال کارگردان (یا شاید هم سینمای) ما بسوزه و در یک حرکت انسان دوستانه و ترحم انگیز که اشک رو از چشمان ما لبریز میکنه اسکار بهترین فیلم خارجی رو به این فیلم بده.

No comments: