Thursday, February 28, 2008

کیک خیالی، تختخواب و جاعلین 5 ساله


■ کیک، از عکس تا واقعیت !

چند روز قبل از مغازه یک کیک که گویا تازه داره تولید میشه رو خریدم، عکس خیلی قشنگ و خوشمزه ای داشت ! البته از قبل میدونستم که چیزی که توش پیدا کنم با این عکس فرق می کنه ولی امیدوار بودم که حداقل تولید کننده ش کمی سعی در جهت مشابهت بین عکس و کیک به خرج داده باشه که ناامید شدم ! حالا این عکس و اینم خود کیک !

لازم به ذکره که اون نقطه قرمز رنگ یک سوراخه که حدود نیم سانت تا داخل کیک ادامه داره و بس ! همین !





حالا خودتون بگین، این کجا و آن کجا ؟!

■ حل مشکلات مردم، در تختخواب

امروز آقای نقویان تو تلویزیون یه چیزی تو این مایه ها می گفت که «یک جوانی که کنار خیابون به یه دختری متلک میگه بزنی زیر گوشش درست نمیشه باید براش زن بگیری. پول صندوق ذخیره ارزی رو می خوایم چیکار. باهاش باید برای جوونا زن بگیریم...»
چند تا نکته میشه گرفت ...
یک: ایشون فکر می کنن مشکل مردم فقط تو خواب شبونه و زیر لحافه و اگه این مورد حل بشه دیگه کسی مشکلی نداره و مملکت میشه گلستان ! اصولا تنها مشکل ما ایرونیا تنهایی خوابیدن تو تختوابه و اگه اینو حل کنیم دیگه نه مشکل معیشتی داریم نه مالی نه سیاسی نه هسته ای نه مشکل قطعی گاز و برق نه بنزین نه تهدیدات بین المللی و نه در آینده نسل های بعد مشکلی خواهند داشت. اونا هم اگه نفتی برای فروش نداشتن و پول این صندوق هم نبود میتونن هزینه ازدواج رو کمتر کنن و یا حتی مجانی زن بگیرن و تمام مشکلاتشون رو اینجوری حل کنن !
دو: لابد بعد از اینکه طرف زن گرفت پول خرج و مخارج زندگیش رو هم از این ذخیره ارزی باید داد.
سه: صندوق ذخیره ارزی تنها بدرد وام ازدواج میخوره !
چهار: اگه یه مردی که زن و بچه داشت به یه زنی متلک بگه یا دچار مشکل دیگه ای توی زندگیش بشه باید براش باز هم زن گرفت تا مشکلات جدیدش رو با اون زن حل کنه !
پنج : لابد شاه هم که مراکز فساد راه انداخته بود فقط قصدش این بود که مشکل مردم رو حل کنه و چون به هزینه های زندگی مشترک هم فکر می کرد تصمیم گرفت که این مشکل رو بدون این جور خرج و مخارج حل کنه ! ...
شش : ......

جای دیگه هم چنین چیزی گفتن که «باید با قرآن زندگی کرد.» و دلیل آوردن که «تا شقایق هست زندگی باید کرد، این برگ های قرآن برگ های شقایقن !»
تفسیر جدید ایشون از اشعار سهراب سپهری ! پس اینکه سهراب می گفت تا شقایق هست زندگی باید کرد همین قرآن رو می گفته بنده خدا ! گرچه نگفته با شقایق زندگی باید کرد ! جالب هم اینجاست که برای بروز کردن و آپ تو دیت بودن از مولوی و سهراب (و لابد به زودی از فروغ و شاملو و هدایت و...) هم شعر و نقل قول میارن تا نشونه ای از فرهنگ و ادب و طبع شعرشون باشه و جذابیت سخنانشون بیشتر بشه ! حالا بماند که در زمان مقتضی همین شعرا میتونن کافر و ملحد و مطرب و بی دین شمرده بشن !

■ متخصصین 5 ساله ایرانی

چند روز قبل احمدی نژاد بعد از گزارش آژانس با نجف زاده مصاحیه کرد. تو این مصاحبه اشاره کرد که یک بچه 5 ساله ایرونی با کامپیوتر خونه ش میتونه مدارکی رو که آمریکا علیه ایران ارائه کرده جعل کنه و تازه بهتر از اونا هم میتونه !
البته من نباید تعجب میکردم چون وقتی نیروگاه ها و مراکز تحقیقاتی هسته ای کشور در دست جوونای 25 ساله باشه حتما یه بچه 5 ساله میتونه این کارا رو هم بکنه.
جای دیگه هم آقای احمدی نژاد اشاره جالبی داشتن به اینکه ما تا حالا با آژانش همکاری کردیم و هیچ کمکی از اونا دریافت نکردیم در حالیکه باید به ما بعنوان یه عضو کمک میرسوندن... اینکه عضو آژانس باشیم و تنها در برابر آن پاسخگو باشیم آیا هیچ احمقی این کار را می کند ؟ !!!
حالا نکته اینجاست که این حماقت از نظر ایشون دقیقا تا چه شعاعی مسولان رو در بر میگیره ؟!
در جاهایی هم کار بجایی می رسید که نجف زاده با پرسیدن سوال سعی می کرد حرفشو قطع کنه تا جلوی سوتی های بیشتر ایشون رو بگیره !
نکته فرعی که اینجا برای من جای سوال داره اینه که آقای احمدی نژاد در مجلس به سوالات نماینده مردم جواب نمیده ولی با یه خبرنگار مصاحبه می کنه ! البته بماند که سوال پرسیدن و نپرسیدن این نجف زاده هم بدرد کسی جز خودش و احمدی نژاد نمیخوره و البته با اون اخبار کاملا یکطرفه به نفع این دولت هم الکی نیست که احمدی نژاد با اون حسابی مصاحبه میکنه !

■ داستان دنباله دار جشن هسته ای

این قضیه جشن هسته ای هم واسه خودش داستانی داره ها ! چند ساله که آقای احمدی نژاد از هسته ای شدن و پیروزی بزرگ مردم خبر میده و اعلام جشن هسته ای هم در پی سخنان ایشون داده میشه و هر بار با اتفاقی تازه دوباره این جشن و پیروزی تکرار میشه ! من که نمی فهمم بالاخره در چه تاریخی ما پیروز شدیم و این همه جشن پشت سر هم جریانش چیه ! بالاخره اگه اون بار اول که جشن گرفتن و کیک خوردن درست بوده پس این بار دیگه چه جشنیه که تلویزیون میگه مردم جشن هسته ای گرفتن و آهنگ های غرور آفرین پخش می کنه و نشون میده چند تا موتورسوار چراغشون رو روشن کردن و یه نفر هم کنار خیابون یه سینی پر از حلوا یا نمیدونم شیرینی دستش گرفته که کسی هم نمیخوره !
تازه از کجا معلوم، شاید چند ماه دیگه دوباره اعلام پیروزی و جشن هسته ای کنن. ولی آدم که تو یه صحنه نبرد 6 بار پیروز نمیشه که ! اگه یه بار پیروز شده دیگه شده !
البته توجیح حداد عادل هم جالب بود که گفت یه بار پیروزی برای تولید هسته ای یه بار برای پیروزی حقانیت ما و یه بار هم برای پیروزی منطق ما ! البته این رشته سر دراز دارد .... و داستان ادامه دارد !

■ دیکتاتوری، راه حل تمام مشکلات

چند روز قبل در یک برنامه تلویزیونی دکتر حسین کچوئیان در ضمن صحبتاشون به این نکته اشاره کردن که در صورتیکه مردم در کار مجلس و حکومت دخالت نکنند آنها قدرتمند میشوند و می توانند فساد و مشکلات را از بین ببرند. برای نمونه هم کشور آمریکا را مثال زدند !
حالا اینکه آمریکا از کی تا حالا الگوی ما شده رو کاری ندارم ! اما اینکه این نتیجه گیری رو چطور ایشون گرفتن نمیدونم ! انگار دیگه مردم رو رسما باید از حکومت جدا کرد تا نتونن باعث ضعف و سستی اون بشن ! پس گویا تمام دیکتاتوری ها که مسلما از نقطه ضعف حضور مردم به دور بودن، حکومت های خالی از فساد و ایده آلی بودن ! لابد قدرت همتراز با نابودی فساد و از بین رفتن مشکلاته. لابد حضور مردم مترادف با ضعف و رواج فساد و افزایش مشکلاته. لابد مردم یه طرف هستن و حکومت و حاکمان هم یه طرف و این ایده آل یک مملکته !
و البته حتما بهتره که مردم کاری به کار سیاست و دولت و حکومت و مملکت نداشته باشن و فقط وقتایی که لازمه بیان رأیشون رو بدن و برن ! و موقع هایی که احتیاج هست بریزن تو خیابون و جملاتی که لازمه گفته بشه رو بگن و برن خونه شون و دیگه کاری به کار بقیه ش نداشته باشن.

1 comment:

Anonymous said...

enghad suti ziad midan ke mituni kolli matlab benevisi:)) bekhandim ya gerye konim?