Wednesday, February 20, 2008

میزان و رای ملت ؟



اسلامیت نظام بیش از جمهوریت آن در خطر است

رأی به حامیان دولت

یا من یا هیچکس/ کارتونی از جمال رحمتی

چترهای استصواب/ کارتونی از هادی حیدری

رد صلاحیت های شورای نگهبان؛ بازگشت به سیبری

وقتی نوه­ی امام در کشور صلاحیتش احراز نمی­شود...

خاتمي : رد صلاحیتها فاجعه بود

جریان سازی با محوریت احمدی نژاد

یک مقایسه خیالی

60كرسي رقابتي از 290 كرسي براي اصلاح طلبان باقي مانده است

چاره‌ای اساسی بیندیشیم

موسوی لاری :اصلاح طلبان فقط در يك چهارم حوزه هاي انتخابيه امكان رقابت دارند

اعتماد ملي در 60 درصد كرسي‌ها امكان رقابت ندارد

هشدار آیت الله بیات درباره رد صلاحیت ها

هنوز انتخابات رقابتي نيست

مجید انصاری، عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز، در جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه امیركبیر ردصلاحیت جلودارزاده را یادآور شد و گفت: جلودارزاده چهار دوره نماینده مجلس بوده و سال گذشته نیز در انتخابات میان‌دوره‌ای صلاحیت او تایید شده است. این سوال مطرح است كه از سال گذشته تا امسال چه اتفاقی رخ داده كه جلودارزاده را به علت عدم التزام به اسلام ردصلاحیت می‌كنند.


تایید صلاحیت برای مجلس خبرگان رهبری ، رد صلاحیت برای مجلس شورای اسلامی!


نمکدان شکستن تا کجا؟



از جمله حقوق بزرگ مردم حق انتخاب كردن و حق انتخاب شدن است. بنابراين هر تفسيري از قانون اساسي و هر قانون و اقدامي مغاير ان حق اساسي و مسلم فاقد اعتبار است و اين امري است كه قانون اساسي ما به صراحت در اصل نهم خود بر آن تاييد نموده است آنجا كه مي گويد «هيچ مقامي حق ندارد به نام حفظ استقلال و تماميت ارضي كشور، آزادي هاي مشروع را، هرچند با وضع قوانين و مقررات، سلب كند.» ... و يا در اصل پنجاه و ششم از فصل پنجم حق حاكميت ملت تصريح شده است كه «حاكميت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او انسان را بر سرنوشت اجتماعي خويش حاكم ساخته است. هيچ كس نمي تواند اين حق الهي را از انسان سلب كند يا در خدمت منافع فرد يا گروهي خاص قرار دهد ...»

فرازي از سخنان امام(ره) بعد از تشكيل مجلس سوم .. دو نظر هم هست و بايد هم باشد. اگر در يك ملتي اختلاف سليقه نباشد آن (ملت) ناقص است. اگر در مجلسي اختلاف سليقه نباشد اين مجلس ناقص است...

در مجلس پنجم صلاحيت 310 نفر از داوطلباني كه در انتخابات گذشته تاييد شده بودند، رد شد. حتي 110 نفر از آنان داوطلباني بودند كه در مجلس چهارم كه صلاحيت ها براساس نظارت استصوابي مورد رسيدگي قرار گرفته بود تاييد شده بودند. همچنين در همين دوره صلاحيت تعداد قابل توجهي از داوطلباني كه در مجلس چهارم رد شده بودند تاييد گرديد! ... با كمال تاسف و تعجب موردي مشاهده شد كه صلاحيت داوطلبي در انتخابات ميان دوره اي مجلس سوم تاييد شد، اما در مجلس چهارم رد شد. مجددا صلاحيت وي در مجلس پنجم تاييد، اما در مان دوره اي مجلس پنجم رد شد ؟!

... نمايندگان كليميان در دوره چهارم براساس نظارت استصوابي تاييد، اما در دوره پنجم رد شدند.
روزنامه اعتماد ملی



التزام به قانون اساسي چگونه قابل احراز است ؟ ... مگر قانون اساسي نعوذ با... فرستاده خداوند متعال است كه انتقاد به آن يك عمل ناپسند و اتهام شناخته مي شود ؟! اين قانون بشري در اصول خودش تصريح كرده كه قابل بازنگري و اصلاح است پس چطور عده اي را به عنوان نداشتن التزام به قانون اساسي رد صلاحيت مي كنند ؟

چرا ما مسولان بايد حسن شهرت نامزد ها را احراز كنيم ؟ اين مردم هستند كه بايد راي بدهند و احراز كنند كه چه شخصي حسن شهرت دارد و چه فردي ندارد... بسيار تاسف آور است كه ماموري به در منزل نامزد ها مراجعه مي كند يا از همسايگان او مي پرسد كه آقاي فلاني آدم خوبي است ؟ چه لباسي مي پوشد يا همسرش چه حجابي دارد و سوالاتي با اين مضمون... اين نحوه احراز صلاحيت چه مستدلاتي دارد ؟ تكليف اراده شهروندان در آن چه مي شود ؟
روزنامه اعتماد ملی


اصلا مگر حسن شهرت همين نيست كه فرد در ميان مردم چگونه شناخته شده است ؟ خب اگر همين است و اگر قرار است همين مردم راي بدهند پس ديگر چرا از قبل اين وظيفه و انتخاب از دوش مردم برداشته مي شود و بجاي آنان تشخيص حسن يا سوء شهرت مي دهيم ؟

اگر از قبل به جاي مردم حسن شهرت را تاييد كنيم و اگر از قبل طرز تفكر داوطلبين را كه مردم هم به قدر كافي آگاهي دارند مبناي انتخاب خود قرار بدهيم، پس در فرآيند راي گيري مردم بر چه مبناي ديگري بايد و قرار است كه راي دهند ؟ ديگر مگر چيزي به جز قد و رنگ مو و چشم و نوع و جنس لباس و ميزان پهناي دهان در هنگام لبخند زدن و يا صداي گرم داوطلب، چيز ديگري به عنوان معيار باقي مي ماند ؟؟!!

وقتی به داوطلبی می گویند که شما برای نمایندگی مجلس حائز تمام شرایط هستید و می توانید نماینده شوید و خودتان نیز تمایل دارید که نماینده شوید ولی چون در بین مردم شهرت خوبی ندارید و مردم به شما رای نمی دهند ما به شما اجازه نمی دهیم تا نامزد شوید و در انتخابات مردم به شما رای دهند تا ببینید که مردم به شما رای می دهند یا نه !!! این جریان حسن شهرت هم یه همچین چیزیه انگار ! یعنی مشکلی به لحاظ التزام به قانون و مدرک تحصیلی و دیگر مسائل نیست و برای داشتن سوء پیشینه از همسایه و مردم سوال می کنند تا ببینن داوطلب چه شهرتی داره !

نکته جالب دیگه هم اینه که همین باعث میشه که یه داوطلب تو یه استان صلاحیتش تایید بشه و تو یه استان دیگه تایید نشه !! یعنی اعلام کردن که نامزدهایی که تایید صلاحیت شدن مهلت دارن تا حوزه انتخابیه شون رو عوض کنن اما در حوزه انتخابیه جدید دوباره صلاحیتشون بررسی میشه ! حالا مدرک و التزام به قانون و پیشینه کیفری که از یه استان به استان دیگه فرق نمی کنه ! می مونه مقبولیت عمومی ! پس قبل از اینکه تو انتخابات و به دست مردم میزان مقبولیت فرد سنجیده بشه، این فرآیند با نتیجه گیری توسط خودشون انجام میشه و بعد اجازه شرکت در انتخابات داده میشه !


«معاون پارلمانی وزارت كشور در این‌باره توضیح داد حوزه‌های انتخابیه پس از درخواست كتبی داوطلبین مبنی بر تغییر حوزه، موظفند درخواست داوطلب را به حوزه مقصد ارسال كنند و هیئت‌های اجرایی دو روز فرصت دارند مجدداً مدارك داوطلب را مورد بررسی قرارداده و صلاحیت آنان را تایید كنند و هیئت‌های اجرایی پس از تایید یا رد صلاحیت موظفند نتیجه را به هیئت‌های نظارت ارجاع داده و آنها نیز موظفند ظرف مدت ۲ روز صلاحیت كسی كه می خواهد حوزه انتخابیه‌اش را تغییر دهد بررسی كند. كه البته در صورت داشتن صلاحیت داوطلب می‌تواند در زمان قانونی، كار تبلیغات خود را آغاز كند و در صورتی كه صلاحیت ‌داوطلب رد شد می‌تواند به حوزه انتخابیه‌ای كه ابتدا در آنجا ثبت نام كرده بازگردد.»

2 comments:

Anonymous said...

!چیکار کردی پسر! عجب انرژی ای

ehsan said...

:)
مرسی دختر :) ;)
قابل نداره، در ضمن با این اوضاع و احوال مگه میشه انرژی نداشت !
:D ;)