Saturday, January 30, 2010

بسيجي و مردم


آقاي حسينيان در گفت و گو با آقاي بروجردي (نمي گويم مناظره، چون اصلا مناظره نبود و حتي گفت و گو هم حساب نميشد) در برنامه رو به فردا سخنان بسيار معني داري زدند. ايشان گفتند كه 10 بسيجي كشته شده و نبايد از خون اينها گذشت. در جاي ديگري هم گفتند كه مساله كهريزك فرعي است.
همين دو جمله را اگر با هم ببينيم متوجه اعتقادات ايشان مي شويم.
اول اينكه طبق نظر خود مسئولان حداقل 30 كشته پس از انتخابات داشته ايم و جدا كردن 10 بسيجي از اين ميان بدين معني است كه خون بسيجي از نظر ايشان رنگين تر است. ايشان به مرگ بقيه اين 30 نفر اهميت نداده اند و اسمي از بقيه نبرده و صراحتا بسيجي را از بقيه مردم بالاتر دانسته اند. نكته ناپسندتر اينست كه قتل 3 نفر را در زندان كهريزك فرعي و بي اهميت دانسته اند. از نظر ايشان تنها جان افرادي كه دلشان مي خواهد مهم است و جان بقيه مردم موضوعي فرعي است كه نبايد ذهنمان را به آن مشغول كنيم! متاسفانه ايشان به عنوان نماينده مردم به مجلس رفته اند اما گويي براي مهمترين حق مردم كه همان حفظ جانشان است ارزشي قائل نيستند.

جان همه انسان ها عزيز است و نمي توان يكي را بر ديگري ترجيح داد چه برسد به اينكه يكي مهم شود و ديگري بي اهميت، يكي غير قابل گذشت باشد و ديگري فرعي !

No comments: