Sunday, November 06, 2011

از عذرخواهی وزیر اقتصاد تا عذرخواهی شیث


سه شنبه 10 آبان 1390 حسینی وزیر اقتصاد در مجلس ایران به خاطر وقوع اختلاس سه هزار میلیاردی در زمان تصدی اش بر وزارت اقتصاد بالاخره با اما و اگر عذرخواهی کرد. رییس مجلس هم با توجه به عذرخواهی وزیر از نمایندگان خواست تا وی را ابقا کنند. نمایندگان هم به وی رای اعتماد دادند.

حسینی گفت: اگر عذرخواهی آلام مردم را تسکین می دهد من در اینجا پوزش می خواهم.

لاریجانی هم گفت:‌ اگر این عذرخواهی را نپذیریم کمکی به فرهنگ عذر خواهی نکرده ایم.

تنها به فاصله چند روز بعد یعنی در 14 آبان 1390 شیث رضایی بازیکن تیم پرسپولیس که به خاطر رفتار ناشایست محروم شده هم در نامه ای از مردم عذرخواهی کرد و گفت: صمیمانه عذرخواهی می‌کنم. تقاضای من این است که من را ببخشید.

اگرچه هر دو نفر حسینی و شیث رضایی عذرخواهی کردند حسینی تقصیر را گردن فرد دیگری انداخت و شیث هم به پخش عمومی آن صحنه اشاره کرد.

به نظر من اگر عذرخواهی وزیر اقتصاد جای پذیرش داشته باشد عذرخواهی شیث نیز قطعا به مراتب بیشتری قابل پذیرش است. تخلف وزیر اقتصاد در طول یک دوره نسبتا طولانی رخ داده و با توجه به انتقادات بسیار امکان جلوگیری از این واقعه وجود داشت. پس از آشکار شدن اختلاس نیز زمان بسیاری گذشت تا ایشان در جلسه ی استیضاح علیرغم میل خود «مجبور» به عذرخواهی شدند تا بلکه از سمتشان عزل نشوند.

اما کار زشت شیث و نصرتی در یک لحظه از زمان و پس از هیجان ناشی از گل زدن امکان فکر کردن و محاسبه را از آنان گرفت و جایی برای جبران یا جلوگیری باقی نگذاشت اگرچه از زشتی کار آن ها کم نمی کند.

اگر حواشی و کل جریانات هر دو تخلف با هم در نظر گرفته شوند چه بسا نتیجه حاصل کنیم که عذرخواهی شیث قابل پذیرش تر است.

لاریجانی:عذرخواهی‌کرد؛ ببخشیدش

آيت‌الله ‌موسوي‌اردبيلي: استيضاح وزير اقتصاد ظاهري بود

متن نامه شیث رضایی به مردم و مسئولان


No comments: