Saturday, April 21, 2007

نون و پنیر و مبارزه فرهنگی


اول اینکه برای کسی که سفر استانی رئیس جمهور به استان فارس رو برنامه ریزی کرده باید درود فرستاد، چون چند روز پیش که اخبار داشت برنامه سفر رو اعلام می کرد، گفت آقای رئیس جمهور به استان فارس میرن از چند جا دیدن می کنن و بعد برای روز ارتش به تهران بر میگردن، بعد به استان فارس بر میگردن و باز بعد از چند بازدید برای کار دیگه ای به استان هرمزگان میرن و بعد دوباره به استان فارس بر میگردن که از بقیه جاها دیدن کنن ! این دیگه تو برنامه ریزی کردن یه شاهکاره، حالا باز امیدوارم که این برنامه رو عوض کرده باشن و تو سفر استانی اینطور عمل نشده باشه، گرچه چشم من که آب نمیخوره. فعلا هم کاری با ولخرجی های دیگه ریاست محترم جمهور ندارم (مثل خبر پرواز هفتگی به آمریکای لاتین) ولی همین که باز صبحانه رو نون پنیر میخوره دلمو شاد میکنه!

و دوم هم اینکه بعد از نماز جمعه این هفته ملت یه راهپیمایی کردن برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و مقابله با بدحجابی، حالا کاری ندارم که این قضیه تهاجم فرهنگی رو دیگه اینقدر شنیدیم که داره حالمون بهم میخوره .. خوبه دیگه برای سوژه ها و موضوعات سفارشی حکومت مردم میتونن راهپیمایی کنن اما به تجمعات مردمی دیگه در اعتراض به مسائل اجتماعی اقتصادی یا حقوقی تهمت براندازی نظام و .. زده میشه. اگه یه عده این حق رو دارن که برای مقابله با بدحجابی راهپیمایی کنن پس حداقل عدالت اینطور ایجاب می کنه که به کسانی که نمی خوان با بدحجابی مقابله بشه (من که هنوز دقیقا نمیدونم بدحجابی چیه !! یعنی یه جور حجابه که یکی خوشش نمیاد ؟ یعنی اینکه حجاب می کنن اما بده ؟!) یا اونایی که اصلا اعتقاد دارن که حجاب باید در مملکت آزاد باشه نه اجباری (که به نظر تفکر درستتری میاد، با توجه به اینکه ما هی ادعا می کنیم تو فرانسه آزاد باید اجازه حجاب به همه داده بشه مثل مملکت آزاد ما لابد !!) هم حق راهپیمایی و اعلام نظر داده بشه ! حداقل اینه که من که میخوام بگم حجاب باید آزاد باشه نه به زور، بتونم برم تو خیابون تو یه راهپیمایی اینو اعلام کنم. یا اگه هم دوست دارم بگم که اصلا حجاب چیز بدیه و من ازش خوشم نمیاد (!) مثل اونایی که آزادن بگن از بی حجاب و بد حجاب بدشون میاد بتونم برم بیرون اینو بگم ... حداقل البته !

No comments: