Saturday, April 28, 2007

از تکذیب تا تهمت و برخورد


این جریان برخورد با بدحجابی موقع انتخابات ریاست جمهوری عنوان شد و اون موقع رئیس جمهور فعلی با تکذیب چنین سخنانی (که حالا معلوم شده گویا تنها برای جذب آراء بوده) گفت که قصد نداره با پوشش مردم برخورد کنه و به قول خودش این چند تار مو یا لباس و پوشش جوانان که مشکل مملکت ما نیست ! بعد از این حرف ها (و به نظر من دروغ ها)، موجی از اعتراض به پوشش از طرف عده ای شکل گرفت و بعد با شکل تظاهرات و چه و چه عنوان شد و بعد در جاهایی اعمالی انجام گرفت و بعد به برنامه های تلویزیونی در قالب گفت و گو با جوانان رسید که به وضوح سعی در نازیبا نشان دادن چنین پوشش هایی داشت و به طور مستقیم از پوشش فعلی جامعه انتقاد شد و بعد به مصوباتی در مجلس و مطرح شدن پوشش اسلامی و ... انجامید تا حال که به برخورد نیروی انتظامی با مردم رسیده و مطمئنا اینها همه شروع اتفاقاتی بیش نیستند و حتما برنامه هایی هست، وگرنه چنین برنامه ریزی زیرکانه ای تا به اینجا (از تکذیب تا صحبت و نمایشگاه و مصوبه و برخورد) نمی تونه همینجوری و بی هماهنگی اتفاق افتاده باشه ...
یادمه که در برنامه های گفت و گو با جوانان در ابتدا با محافظه کاری سعی در این بود که عنوان بشه پوشش اسلامی پوشش خوبیه و بهتر از پوششیه که غرب به ما دیکته می کنه و بیشتر هم حرف بر سر کارخانجات تولید داخلی و پوشش ایرانی و داخلی بود تا بر سر نوع و میزان حجاب ولی حالا فرق کرده مثلا دیروز در برنامه گفت و گویی از این قبیل با جوانان، مدل حرف ها عوض شده بود و بر سر این بود که پوشش فعلی جوانان مغایر با عرف جامعه و زشت است و حتی این پوشش به نوعی مستهجن و تایید کننده فساد است !! تا جاییکه مجری گفت که پوشش غیر چادر از نظر اون نمی تونه حجاب رو رعایت کنه و اینکه دختران و زنان با پوشش غیر چادر و دارای آرایش در واقع از پسران ناسالم و فاسد دعوت می کنن تا اون ها رو سوار ماشین های خودشون کنن !!!!!! و حتی اگه در واقع این رو هم نخوان با چنین پوششی معلومه که همه فکر می کنن اونا حاضرن راحت سوار ماشین هر کسی بشن ! خب تقریبا این مجریه داشت می گفت که اگه آرایش داری و چادر یا حجاب سفت و سخت (و بدون یک تار مو بیرون افتاده) نداری به معنی اینه که منتظر هستی که یه پسری بیاد ازت قیمت بپرسه !!! ببین که اگه کسی هیچی نگه وقاحتشون می تونه تا کجا بکشه و چه چیزهایی رو بیشرمانه ادعا کنن ! (چون دیگه داشت حالم بهم می خورد بقیه برنامه یا مثلا گفت و گو رو ندیدم)
تازه شنیدم که تو تلویزیون یکی داشت میگفت تو نظرسنجی که از مردم شده 87% مردم با این طرح موافقن، البته اسمش رو به عنوان امنیت اجتماعی مطرح میکنن و با مواد مخدر و چاقو کشی و اعتیاد و آدم کشی و دزدی و این کارها قاطی می کنن که یادمون بره قسمت های دیگه ش چی بوده !
اولا که از کی تا حالا برای مبارزه با چاقو کشی و دزدی و اعتیاد از مردم نظر می پرسن که اینا اومدن پرسیدن و مثلا اگه مردم بگن نه، اینا هم می خوان با قتل و چاقو کشی و اعتیاد مبارزه نکن !!! و از کی تا حالا بد لباسی (که درست تعریف هم نشده و سابقا فقط می گفتن زشته) مثل چاقو کشی و قتل و اعتیاد جرم به حساب میاد ؟
دوما تو کدوم نظرسنجی ؟ من که ندیدم جایی اعلام بشه دارن نظرسنجی می کنن ! اگه قراره نظر سنجی بشه می تونن بذارن همه بیان حرفشون رو بزنن یا یه راهپیمایی کنن یا یه نگاهی به مضامین مفاد حقوق بشر بندازن که ببینن پوشش مردم اجباریه یا اختیاری ؟ 87% ؟!!! نکنه 87% از مردم حاضر در نماز جمعه اخیر ؟! تازه حتی به سختی هم اگه تصور کنیم تمام اونها موافق باشن باز هم فقط درصد کوچیکی از مردم ایران هستن، هرچند که خیلی احمقانه س اگه فکر کنیم فقط خواسته عده ای از مردم باعث چنین اتفاقاتی شده باشه چون تا جایی که من دیدم زیاد شده که مردم چیزی بخوان که هیچ وقت نه کسی بشنوه و نه بهش عمل کنه.

No comments: